CONTE Karel
Bon dia companys i companyes!!
El repte d'aquesta setmana ha estat crear un conte, aquest està insirat en el meu fill Karel.
Desitjo que us agradi com li ha agradat a ell.
INTRODUCCIÓ
La
història tracta d'un nen que es diu Karel i de la seva imaginació per intentar
arribar fins a la Lluna per tastar-la i saber quin sabor té.
INDICACIONS D’ÚS
Aquest
llibre digital facilita exercitar la imaginació i trobar nexes d'unió entre la
ficció d'un pensament com arribar a la lluna i les solucions que el nen
imagina.
Fa poc a casa hem vist l'arc de sant Martí, també al meu fill li encanten els
macarrons que fem els papes i em lligat aquests conceptes amb la història del
conte.
En la part on imaginàvem el gust que faria la lluna, ha
pogut tastar i ensumar xiclets de maduixa, una llimona i una tassa de xocolata
calenta desenvolupant així altres vivències complementàries i properes que
l'ajudaran en l’interès per
la lectura.
També he posat de fons una música tranquil·la infantil
que suggeria i acompanyava el moment on el protagonista estava somiant i
imaginant en el compte.
PROPOSTA DE JOC
Com a dinàmica podríem fer un joc on plantejarem un
repte.
Tindrem
una capsa amb objectes on podrem trobar diferents solucions pràctiques per una
mateixa pregunta exercitant així el pensament creatiu.
Exemple.
Repte del joc.
Aconseguir fer arribar un nino de Playmobil (que
representa el nen del conte) fins una lluna que tindrem penjada.
Aquesta activitat té dues parts. La primera consisteix en
recrear les solucions que trobem al conte amb els objectes de la capsa, i una
segona activitat que consistirà en buscar-ne de noves.
Material
Una capsa amb un llit de joguina, unes branquetes, un
gos, una escala de joguina, unes cames llargues de paper, un arc de Sant MArtí
de paper... i a més a més peces de construccions, avions,
cotxes, papers per dibuixar, colors i tisores.
L'objectiu
és recrear solucions presentades en el llibre i crear-ne de noves.
EXPERIÈNCIA
L'experiència ha estat molt maca, jo li he explicat al
meu fill de tres anys que es diu Karel i també estava el seu germà que té sis
anys, els dos estaven molt atents, somrients i participatius, el petit anava
dient "sóc jo, papi!."
M'han demanat que si podia llegir el conte una altra
vegada i després una tercera, on el germà gran ha llegit i explicat el conte al
seu germà petit.
Finalment l'he llegit una quarta vegada i al final de tot
els tres junts hem dit les últimes frases.
POTENCIAL DEL LLIBRE DIGITAL
Les potencialitats educatives de la lectura digital
compartida són bones i elevades captant l'atenció del nen d'una forma
complementària a la tradicional.
Crec que un dels aspectes més importants respecte els
contes tradicionals és la possibilitat de crear continguts de tots tipus
personalitzant el conte d'acord a les necessitats específiques i concretes de
cada moment.
Fins aquí l'aventura d'avui!!
Salut i fins aviat!!
Comentarios